تاثیر رنگ ها در دکوراسیون اتاق ماساژ چیست؟

فان سیتی قدیمی ترین سایت سرگرمی و تفریحی

تاثیر رنگ ها در دکوراسیون اتاق ماساژ چیست؟

۳۰۵ بازديد

رنگ درمانی با زرد و / یا سبز کاربردهایی دارد که می تواند درصد قابل توجهی از مراجعان ماساژ درمانی داشته باشد.ترکیب دانش رنگ درمانی در بدن می تواند هر نوع درمان معینی را به سطح بالاتری انجام دهد. اساساً بر اساس نظریه پنج عنصر در طب سنتی چینی (TCM) ، رنگهای مختلف دارای خاصیت درمانی فردی هستند. با داشتن هر یک از خصوصیات منحصر به فرد ، رنگهای زرد و سبز دو رنگ مفید برای یک تمرین ماساژ درمانی هستند.
هر رنگ فرکانس پر انرژی خود را دارد که در سطح روحی ، عاطفی و جسمی ما را تحت تأثیر قرار می دهد. به همین ترتیب ، ترکیب استراتژیک رنگ درمانی با یک جلسه کار بدن می تواند نتیجه درمانی در نظر گرفته شده را تقویت کند. از منظر TCM ، هر یک از پنج عنصر ( زمین ، آب ، آتش ، فلز و چوب) با یک رنگ در ارتباط هستند. در جامعه امروز ، زمین و چوب عناصر غالباً از تعادل خارج می شوند.
زمین
با رنگ زرد همراه است ، عنصر زمین با سیستم های گوارشی و عضلانی گره خورده است. از نظر شفابخش ، زرد می تواند انرژی بخش ، تغذیه کننده و پشتیبان باشد. ترکیب رنگ زرد در یک درمان می تواند برای کسانی که عدم تعادل زمین دارند مفید باشد. عدم وجود توازن در عناصر زمینی ، مسائل روحی ، عاطفی و جسمی را شامل می شود:
بیش از حد نگران کننده یا وسواس
همدلی یا عدم همدلی
احساس لاغر یا سنگین بودن
اختلالات اشتها
شیرینی شیرین
پرخوری
حالت تهوع
دیابت
هیپوگلیسمی
عضلات ضعیف
مشکلات گوارشی
افزایش وزن
خستگی
چوب
این عنصر چوب با رنگ سبز ارتباط دارد و به سیستم های خون ، مفاصل ، چشم ها ، کبد و کیسه صفرا پیوند خورده است. از منظر بهبودی ، سبز با آرامش ، نشاط و رشد همراه است. ترکیب رنگ سبز در یک درمان می تواند برای افرادی که عدم تعادل چوب دارند ، مفید باشد.
عدم وجود توازن در عناصر چوب ، مسائل روحی ، عاطفی و جسمی را شامل می شود:
به راحتی عصبانی یا ناامید می شوید
احساس "گیر"
احساسات بی ثبات
افسردگی
سردرد یا میگرن
PMS یا عدم تعادل هورمونی
درد دنده
درد مفاصل
فشار خون بالا
مشکلات چشم
فشار
از آنجا که رنگ در واقع یک لرزش خاص است ، ترکیب زرد یا سبز در یک جلسه نوعی کار انرژی است. بنابراین ، خواص پر انرژی زرد برای کسانی که دارای عدم تعادل زمین هستند و خاصیت پرانرژی سبز برای عدم تعادل چوب ارزشمند است. رنگ درمانی می تواند از طریق:
رنگ دیوارها رنگ می شود.
رنگ آثار هنری در اتاق درمان.
رنگ ملافه های مورد استفاده در یک جلسه.
رنگ شمع در اتاق.
رنگ روشنایی اتاق.
رنگ پیشنهادی برای مدیتیشن.
سرمایه گذاری بر روی خواص درمانی زرد و سبز می تواند به اکثر مشتریانی که به دنبال بدن سازی هستند کمک کند ، زیرا عدم تعادل زمین و چوب تمایل به تسلط بیشتر در جامعه امروز دارد. اگرچه عمومیت کلی دارد ، افرادی که عدم تعادل زمین دارند اغلب به تقویت و پشتیبانی نیاز دارند در حالی که افرادی که عدم تعادل چوب دارند به طور معمول نیاز به آرامش و آرامش دارند.
علاوه بر این ، عدم وجود تعادل زمین و چوب غیر معمولی نیست. پزشکان TCM معمولاً از این الگوی به عنوان چوب حمله به زمین یاد می کنند. زمین حمله چوب به بهترین وجه به عنوان انرژی بیش فعال کبد (استرس و / یا عصبانیت) توصیف می شود که باعث ضعف در انرژی زمین (مشکلات گوارشی و / یا خستگی) می شود.
داشتن درک درستی از خواص پر انرژی زرد و سبز می تواند به متخصصان ماساژ کمک کند تا ابعاد درمانی آسان و کاربردی را برای مشتریان ارزشمند خود به وجود آورند.

منبع : http://tebsonatiirani.loxblog.com

انواع مختلف ماساژ

معروف‌ترین ماساژ درمانی در کشورهای غربی ماساژ سوئدی یا کلاسیک است. انواع دیگر ماساژ شامل ماساژ ورزشی و یا ماساژ بالینی است که اسپاسم عضلانی را درمان می‌کند. سنت ماساژ مشتق شده از فرهنگ‌های شرقی مثل شیاتسو و توینا است. 

آیا ماساژ درد را کاهش می‌دهد؟

ماساژ درمانی می‌تواند بسیاری از دردها را کاهش دهد. این دردها عبارتند از:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.